04 June 2010
Hvem skal du bruke tida på i salgsarbeidet?
Ideelt kan man tenke seg at man hadde tid og ressurser nok til å pleie samtlige eksisterende og potensielle kunder på en optimal måte. F.eks at samtlige ble ringt og evt hatt salgsmøte med med hyppige og jevne mellomrom. Dette arbeidet hadde for de fleste av oss krevd et hundretalls selgere (og langt... Read More...
02 June 2010
Integrasjon mellom Visma Global og Microsoft Dynamics CRM 4.0
I fjor høst kom vi i kontakt med ABK, et selskap som driver med distribusjon av blant annet Toshiba varmepumper til privatkunder igjennom forhandlere og til næringsbygg. De har vært bruker av Visma Global i en rekke år, og trengte en løsning for å håndtere sine kunder. Crayon fikk oppgaven å levere CRM... Read More...
03 May 2010
Microsoft Dynamics Konferansen 19-20 Mai
Det mangler ikke på arrangement som det blir invitert til, og vi har alle våre utfordringer med å få tiden til å strekke til. Har du fått invitasjonen til denne konferansen allerede eller den har av en grunn har gått deg hus forbi skal jeg forsøke å komme med noen tips til hvorfor du bør gå (fra et CRM... Read More...
29 October 2009
Microsofts crm-sky til Europa
Artikkel hentet fra Computerworld Norge Michael Oreld 29.10.2009 kl 12:03 Lanserer nettbasert kundebehandling også her til lands i 2010. TIL EUROPA: Dynamics CRM Online blir lansert i Europa og deler av Asia i andre halvår 2010. (Skjermdump: crm.dynamics.com) Microsoft vil invadere flere land i Europa... Read More...
28 September 2009
ROI som en konsekvens av RIS
Som en følge av forrige innlegg vil vi i denne artikkelen vise hvordan vi jobber med RIS og mulighetene dette verktøyet gir oss i effektivisering i arbeidet mot kundens tilpasninger av forretningslogikk, applikasjoner, bilder, prosesser og ikke minst arbeidsflyter. Da det historisk viser seg at adopsjon... Read More...
28 September 2009
Jon Idens RIS “Roller i Samarbeid” et genialt verktøy!
I Business og IT-verdens trestavelses ord, har det nå dukket opp et nytt, ikke det at begrepet er nytt, men heller at det har blitt populært igjen. Vi snakker om BPM (Business Process Management), fagområdet har og er vel forklart i det vide og det brede. Vi i Crayon har sett at denne filosofien om å... Read More...
17 September 2009
Dataforeningens CRM 2009
Endelig var det duket for Dataforeningens årlige arrangement CRM 2009. Med godt oppmøte og en tung gruppe utstillere, var det med stolthet, jeg fikk igjen anledningen til å representere Crayon på stand. Av utstillere nevner vi selvfølgelig vår samarbeidspartner Microsoft som var representert med 3 dyktige... Read More...
10 September 2009
Konsentra “enda en Crayon CRM-Suksess”
  Konsentra AS er et heleid datterselskap av Ruter AS og har som formål å koordinere, planlegge og formidle persontransport, i tillegg til at de også drifter callsenter for deres kunder. De formidler årlig ca. 1,2 mill reiser på oppdrag for Ruter, Helse Øst, Oslo kommune samt en rekke kommuner i... Read More...
06 May 2009
Prokom Brukerkonferanse 2009
Da er vi her igjen, på Sem og Stenersen/Prokom sin brukerko nferanse, på Hotel Bristol i Oslo. Årets utgave har tittelen ”Rydd Nettsiden, fremtiden er her”. Denne gangen har Prokom-gjengen virkelig lagt seg i tøylene for å finne forelesere som kan se litt inn i spåkulen. Hva skjer innen offentlig, statlig... Read More...
02 February 2009
Gartner undersøkelse viser at satsingen på CRM vil fortsette inn i 2009
I følge en Gartner undersøkelse recent survey from Gartner . viser mer enn en tredjedel av respondenter i Europa at de vil fortsette investeringen i CRM og kundesentrering inn i 2009. Prosjektene vil ha fokus på beholde kunder, øke lojalitet og mersalg. Gartner spurte ca 90 europeiske bedrifts og IT... Read More...
02 February 2009
Bedre innbyggerdialog!
Velkommen til Fredrikstad kommune 4.februar - se servicetorgløsningen LIVE Mange kommuner har uakseptabel dårlig service viser Forbrukerrådets test fra 2007. Dette er den mest omfattende testen som er gjennomført av servicen i norske kommuner. Bare hver tredje kommune har et godt nok servicenivå. Dialogen... Read More...
10 December 2008
Crayons CRM-Implementering!
CRM har til stadighet bevisst sin evne til å bedre bedriftenes resultater. Likevel er veien til effektiv implementering ikke alltid så enkel – kompleksiteten ligger ofte i å få hele bedriften til å adoptere konseptet. Gartner sier følgende om utfordringen: 50 % av alle CRM-prosjekter mislykkes. Ikke... Read More...
30 October 2008
Servicekonferansen 2008
Servicekonferansen 2008 er et årlig fenomen som styres av Forum for offentlig service (FOS. Forumet er 10 år gammelt og ble startet på grunnlag av behovet for et nettverk med fokus på de den gang nyetablerte servicetorgene i kommunene rundt omkring. Forumet har i som hovedfokus denne Servicekonferansen... Read More...
19 October 2008
Slik Skaper CRM Profitt
Kurs og konferanseselskapet Confex Norge AS har en stor CRM-konferanse i Oslo, 16. desember 2009. Med kanskje noen av nordeuropas viktigste navn innen vitenskapen CRM. Vi i Crayon har også bidratt litt med ideer i prosesssen rundt konferansen. I tillegg skal vi holde sluttinnlegget. Livet er herlig for... Read More...
07 October 2008
Microsoft Dynamics CRM sett på en annen måte!
Hvorfor kommunene skal velge Microsoft Dynamics CRM 4.0 Vi i Crayon så tidlig at Microsoft Dynamics CRM var langt mer enn et vanlig kundestyringssystem, kanskje til og med, så vi dette før Microsoft selv. Vårt kreative CRM-Team utviklet tidlig i samarbeid med våre kunder, systemer lang ut over det vanlige... Read More...
More Posts Next page »